بالفعل إيزابيلا مشي وقت للمعلم يتنفس فيه وقته
اذكر في الفسحة كنا نشتري سندويش فلافل تجلس على الطاوله يابسه في مكانها لأننا مشغولين عنها بالتصحيح .
والأجيال الجديدة يقولوا انتوا القدامى كنتم مرتاحين.
بالعكس ارتحنا قليلا لما رحنا التعليم الاساسي .
لأن حصلنا دفاتر تحضير جاهزة مش احنا اللي كنا نخططها بانفسنا سابقا
ووجدنا وسايل أيضا تعيننا على شرح بعض الدروس مش ايضا اللي كنا نحن نرسمها بأنفسنا.
ووجدنا عبارات للتقارير الطلبة في الجهاز جاهزة مجرد تختار انت العبارة المناسبة للطلاب.
وفي الصف اصبح 30 طالبا وليس 45طالبا.
المعلمين اللي اكلموا 30 سنة وما فوق من الخدمة
بوركت جهودهم في خدمه الوطن خلال 30 سنة
ومبارك لهم التقاعد لمرحلة جديده مليئة بالانجازات
ولهم منا كل الشكر والتقدير.
تحياتي لكم





رد مع اقتباس