اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام الهنوف مشاهدة المشاركة
حلو شئ جميل

مبادرة حلوة ومناسبة لأطفال اليوم بحاول وأنا أجربها

بس أهم شئ تعلميهم النية الصادقة وإبتغاء أجر القراءة لله سبحانه وتعالى ما عشان ابوك يمدحك او امك او مدرستك تفهيميه ان اللي جالس يقراه بس عشان الله يسمعه وهو يقراء ويعطيه الاجر والثواب الكبير من عند الله .
بالطبع انا غرست هالشي فيهم وخبرتهم لما تكبروا بتعرفوا شوو المقصد من الكلام